Renault anunță noi modele: ce se întâmplă cu gigantul francez
Brandul Renault Alpine anunță încă două modele complet electrice, crossover-uri GT de dimensiuni medii și mari, în timp ce plănuiește să se extindă la nivel global.
Grupul Renault încearcă să-și extindă marca sportivă și de curse Alpine pe vehicule mai mari și pe mai multe piețe, inclusiv America de Nord, ceea ce poate duce la o listare pe bursă pentru unitatea, care va funcționa ca firmă independentă până în 2024.
Marca principală Renault a eșuat în mod repetat să ajungă pe piața premium cu modele precum VelSatis, Avantime, Latitude și Talisman, a declarat CEO-ul Grupului Renault, Luca de Meo, anunțând o reorganizare radicală a producătorului auto.
„Adevărul este că Renault este o marcă de volum, dar Alpine este un joc diferit”, a spus el.
În opinia sa, cu ingredientele și tehnologiile potrivite, Alpine ar putea fi prima oportunitate reală pentru Renault Group de a ajunge la clienții mai bogați.
Renault și-a redenumit echipa de Formula 1 Alpine pentru a-și însoți eforturile de curse de anduranță, iar acest lucru îi dă mărcii un impuls în recunoașterea globală, a spus el.
De Meo a spus că, în timp ce Alpine este acum cunoscut mai ales în Europa, Formula 1 are zeci de milioane de telespectatori per cursă la nivel global, iar acest lucru deschide noi oportunități pentru brand. Conform propriilor cifre ale Formula 1, audiența TV totală pentru serial în 2021 a fost de 1,55 miliarde.
Renault se schimbă
Pe măsură ce brandul câștigă recunoaștere globală – și lansează o gamă care va include mai multe vehicule și mai mari decât cele anunțate anterior – Alpine s-ar putea extinde în America de Nord și China, a spus De Meo. În cele din urmă, vânzările în afara Europei ar putea ajunge la 50% din total, a spus el.
Alpine – condus de CEO Laurent Rossi – are acum un singur model, A110, care nu are variante electrificate, dar acum plănuiește o gamă de cinci vehicule complet electrice.
Confirmat sunt un înlocuitor pentru A110, care ar putea fi dezvoltat în cooperare cu Lotus Cars, care urmează să fie programat până în 2026. Lotus este o subsidiară a Geely, care are acum două asociații în comun cu Renault Group.
Alpine a anunțat anterior un hatchback mic bazat pe viitorul Renault 5, care urmează să fie lansat în 2024 și un crossover GT compact, care va avea loc în 2025.
De Meo a spus că Alpine va primi, de asemenea, crossovere GT de dimensiuni medii și mari, care urmează să fie programate în 2027 și, respectiv, 2028.
De Meo a spus că platforma care va sta la baza celor două crossover-uri mai mari ar putea proveni fie din alianța cu Nissan și Mitsubishi, fie din altă parte.
În prezentarea planului, Alpine a spus că această platformă va veni printr-un parteneriat cu un „jucător de top în vehiculele electrice”. Ambele Volvo și Polestar oferă crossovere electrice de dimensiuni medii și ambele sunt subsidiare ale Geely.